avatar Ten blog rowerowy prowadzi makalu8 z miasteczka Bytom. Mam przejechane 87994.39 kilometrów w tym 21985.10 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.96 km/h

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl
GPSies - Tracks of Makalu8 Follow me on Strava free counters

Wykres roczny blog rowerowy makalu8.bikestats.pl

Rower:

Słonecznie

Sobota, 16 kwietnia 2011 · dodano: 16.04.2011 | Komentarze 0

Pierwsze 15 km krążyłem trochę bez celu. Bytom, Szombierki, Bobrek, Orzegów i tam mnie olśniło :) - Chudów.
Z opóźnieniem kilka fotek.
Na poczatek musiałem uwiecznić kwitnące przed UM magnolie :)

Potem same znane miejsca, dopiero za Zabrzem zwróciłem uwage na meandry Czerniawki.

Muszę się kiedyś wybrać nad Kłodnicę, w Google Earth wyglądają jeszcze ciekawiej.
Dojechałem do Chudowa, ale na razie ominąłem zamek i pojechałem obejrzeć dwór w Ornontowicach. Zamiast zamku pstryknąłem szyb "Chudów".

Popas przy zamku w drodze powrotnej.
Karczma w Chudowie © makalu8

Niestety w Ornontowicach źle skręciłem i dwór zostaje do odwiedzenia przy innej okazji. Nie chcąc wracać jak zwykle przez Rudę, pojechałem w kierunku Zabrza.
Przez Gierałtowice do Przyszowic, gdzie znajduje się pięknie odrestaurowany pałac rodziny von Raczek. Obecnie USC, biblioteka i szkoła.

Nie miałem mapy, więc na azymut przez park pałacowy dojechałem do asfaltu. Dalej trzymając się drogowskazów dojechałem przez Makoszowy do Zabrza.
W centrum same znane miejsca.

Kopalnia Makoszowy © makalu8

Szpital w Zabrzu © makalu8

Nie bardzo mi się chciało jeździć po mieście. Ale ta kamienica mnie zaskoczyła. Uważam, że ma przepiękne zdobienia. Szczególnie głowy gwarków nad oknami.

Kamienica, albo raczej willa w Zabrzu © makalu8

W drodze powrotnej niestety na chwile musiałem wjechać na "starą autostradę", droga 88. Mam nadzieję, że więcej tego błędu nie popełnię.